Direct contact

CLIËNTENRAAD

De cliëntenraad is een onafhankelijk adviesorgaan waarin cliënten en/of mantelzorgers ( familie,vrienden of buren) van van cliënten zitting hebben. Op dit moment bestaat de raad uit 5 leden.

• Cliënten

• Directie lid

• Personeelslid

De cliëntenraad werkt binnen een wettelijk kader. Deze wet schrijft voor wat een zorgverlener moet doen om de cliëntenraad invloed te geven op het beleid en werkwijze van de organisatie. De cliëntenraad heeft een onafhankelijke positie en wettelijke taken en mogelijkhden. De cliëntenraad kan gevraagd en ongevraagd advies uitbrengen aan de directie van Balanszorg over:

• De kwaliteit van zorg

• De klachtenregeling

• Belangerijke wijzigingen in de organisatie

• Wijzigingen van de werkzaamheden

• Benoemingen in de Raad van Toezicht

• De begroting en jaarrekening

De voornaamste taak van de cliëntenraad is het behartigen van de collectieve ( en niet individuele) belangen van u, de cliënt van Balanszorg. Verder adviseert de cliëntenraad de directie over het gevoerde en te voeren beleid, vanuit uw perspectief. De cliëntenraad heeft het recht over alle gelegenheden die voor de cliënt van belang zijn verbeter voorstellen te doen.

Informatieverstrekking:

De cliëntenraad krijgt op tijd, spontaan en op verzoek, alle informatie die het nodig heeft, De cliëntenraad krijgt de resultaten van klachtenrapportages en tevredenheidsonderzoeken. De directie van Balanszorg is verplicht gehoor te geven aan een verzoek van de cliëntenraad om toelichting te geven op de stukken die de cliëntenraad ter informatie heeft ontvangen.

Vertrouwenspersoon bij klachten

Individuele klachten worden volgens een normale klachtenprocedure afgehandeld. Daar krijgt de cliëntenraad een verslag van zonder dat er namen genoemd worden. De cliëntenraad houdt zich niet bezig met individuele problemen van cliënten. Mochten er vaker problemen met eenzelfde strekking bij de cliëntenraad neergelegd worden, dan is dit een reden om te bekijken of er iets verbeterd kan worden bij Balanszorg en zal de cliëntenraad hier aandacht aan besteden. Voldoet de normale klachtenprocedure niet dan is het mogelijk om met de cliëntenraad te overleggen.

Hoe vaak komt de cliëntenraad bij elkaar?

• 2 x per jaar vergadert de cliëntenraad

• Indien noodzakelijk vaker dan 2 x per jaar.

Om de directie van Balanszorg goed te kunnen adviseren willen we graag uw wensen en ideeën horen. Meld u aan voor onze cliëntenraad.

Voor informatie: info@balanszorg.nl Of Balanszorg t.a.v. cliëntenraad, Postbus 46, 9581 AA, Musselkanaal of 06-33848968 Trea Mulder.

Contact

Contactformulier Contactpagina
Stuur ons een mail Stuur een e-mail
Telefonisch contact Bel ons
Back to top